Alla inlägg den 29 augusti 2016

Av Maria Gustafsson - 29 augusti 2016 23:51

Första inlägget då?. Jag kommer uppdatera allt eftersom med tidigare händelser och upplevelser. Men idag kör vi på vad som hänt just idag?.

Natten till idag kunde jag knappt sova någonting alls. Jag hade riktiga magsmärtor av nervositet och sprang på toa flera gånger. Jag var rädd för att du kanske redan dött i magen, en tanke som slår mig sisådär 100ggr per dag! Paranoid till tusen innan du ens är född, din stackare du kommer inte få det lätt med mig som mor haha. Och jag var rädd för resultaten av kub testet. Hur hög skulle chansen bli att du föds med någon kromosomavvikelse som tex downs syndrome? Vi vill ju ditt bästa redan från start. Och jag tror att det är en mors värsta fasor att få höra att sitt barn inte är friskt. Samtidigt som jag var nervös så var jag lika förväntansfull över att få se dig igen??. Se hur mycket du vuxit sen sist. Se dig röra på dig?. Den känslan är oslagbar! Tredje ultraljudet för oss idag och varje gång jag sett dig så har jag inte kunnat släppa mitt leende??.

Vi åkte iväg till Västervik och käkade på fabriken innan. När vi väl satt i väntrummet så smög sig nervositeten på igen. Och det gjorde inte saken bättre att barnmorska nästan var en halvtimme sen.

När vi väl fick komma in och se dig så blev jag först rädd för jag såg inga hjärtslag. Men barnmorskan sa att det såg så fint ut och hjärtat slog fint. Förra gången vi var på ultraljud så var hjärtat vitt på skärmen och nu var det mörkt så det var därför jag inte såg hjärtslagen. Så efter det släpptes oron helt?. Till en början var du livlig som bara den??. Rörde dig jätte mycket. Men sen la du dig tillrätta och somnade. Du låg i en sån dum ställning så barnmorskan kunde inte mäta där hon skulle. Hon försökte väcka dig och hon bad mig snurra runt lite och hosta så att du skulle byta ställning. Men du ryckte bara till lite och somnade om haha. Hon fick tillslut sin mätning och alla tester såg bra ut?. Först sa hon 1:200, väldigt liten risk, men sen sa hon chansen är mycket längre än så. Vi säger bara så till alla så att folk inte ska oroa sig i onödan men för er är risken mindre än 1 på flera tusen. Puuuuh! Du är frisk mitt älskade barn! ?. Hon plussade även på två dagar så nya BF är 6 Mars 2017?.

Efteråt åkte vi glada och avslappnade därifrån till en affär och köpte dig en jätte fin gammaldags tavla med alfabetet på?. Och sen köpte vi dig din första spargris??. Det ska börjas i tid??. Så imorgon tänkte jag springa runt och leta efter pengar som ligger typ överallt och stoppa i den??.

Vi fick med oss 4 bilder på dig. Två av bilderna ser du ut som en liten plutt?. På de andra två som ett monster blandat med häxa! Haha. Näsan på ena bilden alltså jag dör Hahaha.

När vi kom hem sen så la vi oss för att vila eftersom Stefan skulle jobba natt. Gissa om du hade en mor som somnade på två sekundet?. Hårt liv som mamma redan nu?.

Nu ska jag, eller vi, du och jag sova för natten?. Sov så gott????.

P.s jag fick ta ut min piercing idag redan för den var infekterad av trycket från den växande magen. Känns tomt utan den, haft den sen jag var 14år. Men jag har ju något ännu bättre i magen??.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards